Pozycjonowanie stron w Bydgoszczy

Marketing internetowy to jeden z najważniejszych atrybutów działalności wielu firm w Bydgoszczy. Niezależnie od oferowanych usług przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do jak największej ilości klientów, decydują się na optymalizacje SEO w ujęciu lokalnym. W tej dziedzinie warto nawiązać współpracę z agencją SEO w Bydgoszczy oferującą profesjonalną pomoc doświadczonych pozycjonerów.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization czyli SEO w najprostszym tłumaczeniu oznacza optymalizację strony pod wyszukiwarki, najczęściej Google. Specjalista SEO, zajmujący się pozycjonowaniem stron, wykonuje wszystkie czynności, które w końcowych efekcie prowadzą do zwiększenia ruchu organicznego na stronie.

grafiki smart podstrony_1 czym jest seo
grafiki smart podstrony_2 pozycjonowanie lokalnych

Jak wygląda pozycjonowanie stron lokalnych?

Proces pozycjonowania stron ma na celu zwiększenie widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania pod wybranymi słowami bądź frazami kluczowymi. Specjalista optymalizacji SEO wykonuje wszelkie działania nie tylko na stronie (on-site), ale także poza nią (off-site).

Działania off-site obejmują pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do Twojej witryny. Natomiast działanie on-site polega na optymalizacji publikowanych treści oraz wprowadzenia działań UX, czyli User Experience

Czynniki pozycjonowania stron w Bydgoszczy

Niezmiennie od lat Google wiedzie prym jako źródło wyszukiwania informacji na różne zapytania. Każdy przedsiębiorca, chcąc dotrzeć do jak największego grona odbiorców, decyduje się na uwidocznienie strony swojej firmy w rezultatach wyszukiwań. Najważniejszym jest tak zoptymalizowanie witryny WWW firmy, aby zajmowała jak najwyższą pozycje w wynikach wyszukiwania. Na odpowiednie indeksowanie stron wpływa wiele algorytmów stosowanych przez Google.

Google Pigeon (Gołąb) — ma na celu zapewnienie jeszcze dokładniejszych wyników wyszukiwania stron www z naciskiem na ich lokalizację. Google Pigeon (Gołąb) przy ocenianiu strony bierze pod uwagę czynniki lokalne i odległości. Zasługą tej aktualizacji są pojawiające się mapki w trakcie wyszukiwania.

Google Possum (Opos) — aktualizacja, która zrewolucjonizowała proces lokalnego pozycjonowania stron. Wykorzystując funkcję geolokalizacji na pozycjach najwyższych wyszukiwania, wyświetlają się strony firm, przedsiębiorstw w najbliższej odległości. Należy zaznaczyć, że osoba zainteresowana nie musi podawać nazwy miasta, żeby wyszukać lokalne strony WWW. W ten sposób Google podkreślił przenoszenie ruchu z komputerów na urządzenia mobilne.

grafiki smart podstrony_3 czynniki pozycjonowania stron w bdg

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz zwiększa możliwości

Użytkownicy i potencjalni klienci poszukują wykonawców w przeważającej części w zasobach internetu. Aktualizacje Google mają na celu zwiększenie trafności wyszukiwań. To potężne orędzie w marketingu internetowym. Umiejętna optymalizacja stron WWW, nadążająca za stałymi zmianami algorytmów Google, to szybsze docieranie z ofertą do odbiorców.

Warto skorzystać ze specjalistycznego wsparcia i maksymalnie wykorzystać możliwości wyszukiwarek.

Profity pozycjonowania stron internetowych Bydgoszcz

Pozycjonowanie stron to niepodważalna podstawa marketingu internetowego. Żadne inne działania nie dadzą tak skutecznego promowania Twojej oferty. Odpowiednia optymalizacja strony WWW pod kątem lepszego wyszukiwania Google zapewni jej silną pozycję i widoczność. Bezpośrednim efektem i jednocześnie najważniejszym dla Twojej firmy jest zwiększenie liczby klientów, którzy ostatecznie skorzystają z oferty Twojej firmy po odwiedzeniu strony.

grafiki smart podstrony_4 profity
grafiki smart podstrony_5 korzysci twojego konta

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz - korzyści Twojego klienta

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz daje ogromne możliwości firmom, które decydują się na skierowanie swoich usług regionalnie. Dzięki niemu klienci w bardzo szybki sposób wyszukują odpowiedzi na swoje potrzeby w najbliższej odległości. Jest to ważna oszczędność czasu i pieniędzy klientów. Warto nadmienić, że krótkie terminy wykonywanych usług, przekładając się na wymierne korzyści dla klienta końcowego, mają duży wpływ na wybór Twojej firmy.

Skuteczne pozycjonowanie stron WWW w Bydgoszczy - strategia

Optymalizacja SEO i pozycjonowanie strony WWW Twojej firmy to działanie mające na celu nadążanie za zmianami w algorytmach Google, by klient szybko odnalazł Twoją firmę. Oprócz tego, właściwe pozycjonowanie lokalne Twojej witryny WWW to odpowiedź na działania konkurencji oraz zmienną sytuację rynkową.

Poznaj konkretne działania, które uczynią Twoją witrynę bardziej widoczną i przyjazną dla wyszukiwarek.

Słowa kluczowe — to element bardzo istotny w procesie wyszukiwań. Słowa kluczowe jak i frazy kluczowe nie mogą być zbyt proste i jednocześnie zbyt niszowe, bo wbrew założeniu ograniczą pozycjonowanie. Istotną rolę odgrywa rozłożenie i zagęszczenie słów kluczowych na stronie.

Content marketing — to wartościowa treść na stronie Twojej firmy. Często jest podstawą blogów firmowych. Artykuły publikowane na stronie powinny dawać klientowi aktualne i wyczerpujące informacje. Dobrze, żeby maksymalnie zawierały 3-5 tysięcy znaków. Korzystną rolę odgrywa umiejętne rozmieszczenie słów kluczowych, zróżnicowanie nagłówków oraz różnorodność tekstów contentowych Twojej witryny.

SEO copywriting — to nic innego jak pisanie tak, aby sprzedać produkt, ale jednocześnie spełnić oczekiwania botów Google. Copywriting SEO to konstruowanie przyjaznego i indywidualnego tekstu z użyciem technik SEO. Teksty pisane pod SEO znajdują się w zakładkach strony: “o firmie”, w opisach produktów, kategorii, a także na stronach blogowych.

Link building i elementy SEO — na pozycjonowanie strony w Bydgoszczy wpływa umiejętne linkowanie do innych części Twojej strony WWW. Optymalizacja SEO strony pod kątem większego wyszukiwania, to także korzystne tagi HTML, meta description, szybkość ładowania strony.

User Experiens czyli UX — to nic innego jak użyteczność strony. Na pozycjonowanie lokalne witryn internetowych wpływa wrażenie użytkownika. Algorytmy Google dają pierwszeństwo stronom, na których treść jest unikatowa, przejrzysta i wartościowa.

Stały monitoring strony — w procesie pozycjonowania stron ważny jest ciągły monitoring efektów w postaci pozycji strony, czy liczby wyświetleń. Regularna obserwacja tych zmiennych pozwala określić, jaki wpływ mają działania SEO na wymierny zysk firmy i podjąć ewentualne kroki w celu korzystniejszej modyfikacji strony.

Audyt witryny — to jej ocena pod kątem dostosowania do parametrów pozycjonowania. Dzięki audytowi jest możliwa poprawa atrybutów strony wpływających na pozycję w wyszukiwarce, oraz częstotliwość wyświetleń. Warto postawić na profesjonalny audyt SEO, gdyż wiedza i doświadczenie wykonawcy audytu znacznie wpłyną na identyfikację ewentualnego problemu strony.

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz - postaw na efekty

Pozycjonowanie lokalne witryn daje duże możliwości firmom, które są nastawione na oferowanie usług na określonym, niewielkim obszarze Bydgoszczy. Duży wpływ na wybór Twojej firmy ma odległość od klienta, który ze względu na oszczędność czasu i finansów wybierze firmę najbliższą sobie. To zależność, którą warto wykorzystać w procesie promowania swojej oferty.

Analiza pozycji firmy — zawiera nie tylko ocenę użyteczności i atrakcyjności witryny, ale także jej pozycję w obliczu konkurencji. Dobrze przeprowadzona analiza pozwoli na opracowanie skutecznego planu, mającego na celu korzystniejsze pokazanie się firmy i skonstruowanie jak najlepszej oferty.

W trakcie planowania swojego budżetu warto zastanowić się nad podjęciem współpracy z agencją SEO, gdyż ta inwestycja daje wysokie rezultatu w działaniu firmy.

Google Moja Firma — to bezpłatny serwis, w którym w łatwy sposób można utworzyć wizytówkę swojej działalności. Obecność Twojej firmy na tego typu serwisach nie tylko zwiększa możliwość szybkiej lokalizacji, ale także ma wpływ na zwiększenie swojej wiarygodności.

Internetowy katalog firm — jest kolejnym kanałem docierania do końcowych odbiorców. Przy pozycjonowaniu lokalnym ważne jest prezentowanie firmy w różnych serwisach. Zwiększa to rozpoznawalność biznesu i zapewnia odpowiednią pozycję na rynku lokalnym.

Dział opinii klientów — to niezmiernie ważne zagadnienie w procesie pozycjonowania lokalnego w Bydgoszczy. Zakładka z opiniami na Google Moja Firma, a także bezpośrednio na witrynie firmy czy profilu FB, to jeden z najlepszych sposobów na zdobywanie zaufania nowego klienta, a także jeden z głównych czynników mający wpływ na wybór firmy. Bardzo dobrą taktyką jest odniesienie się w komentarzach do ewentualnych negatywnych ocen.

Budowanie strony pod kątem pozycjonowania lokalnego — to nic innego jak wszystkie dane lokalizacyjne o Twojej firmie odpowiednio umieszczone na stronie. W tym przypadku należy pamiętać o zasadach optymalizacji SEO witryny, które mają duży wpływ na wyniki wyszukiwania.

Działania Off-Site — działania SEO poza stroną. To linkowanie do stron zewnętrznych z regionu Bydgoszczy. W tym przypadku warto podjąć współpracę z firmami, które uzupełniają Twoją ofertę. Bardzo dobrym nawykiem jest uczestnictwo w dyskusjach, wydarzeniach i eventach w danym regionie i zaznaczanie tych działań odpowiednim linkowaniem.

Skuteczność frazy long tail (długi ogon) — to w pewnym sensie słowa kluczowe tworzące zapytania, które pochodzą bezpośrednio od użytkowników. Ważna jest dokładna analiza takich wyszukiwań i modyfikacja strony tak, aby w precyzyjny sposób była na nie odpowiedzią.

Jak pisać wartościowe teksty na stronę?

Właściwe pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy opiera się na tworzenie indywidualnych tekstów, które będą przyjazne do czytania, zatrzymają klienta na dłużej na Twojej stronie i skłonią do podjęcia działania.

Jest kilka zasad tworzenie poprawnych tekstów SEO:

krótkie zdania — a dokładniej im krótsze, tym lepsze

krótkie i czytelne akapity — nie powinny być dłuższy niż kilka zdań

poprawność językowa — zanim opublikujesz tekst sprawdź go pod kątem ewentualnych błędów

zwracaj się bezpośrednio do czytelnika, w ten sposób podkreślisz, że oferta jest skierowana do niego

używaj języka korzyści — przedstaw wszystkie profity wynikające z zakupy opisywanego produktu, lub wszystkie korzyści płynące z podjęcia współpracy z Twoją firmą

zadbaj o chwytliwe nagłówki — w procesie pozycjonowania strony ważne jest zadbanie o atrakcyjne tytuły, które zachęcą do przeczytania tekstu

Call to action — czyli wezwanie do podjęcia działania i skorzystania z Twojej oferty.

Pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy kontra pozycjonowanie ogólne

Każde z nich ma swoje wady i zalety. Decydowanie się na konkretny model pozycjonowania ma bezpośrednio wpływ na rezultat i jednocześnie na koszty kampani SEO. Wybierając typ pozycjonowania, należy określić model firmy, swoje oczekiwania i możliwości.

Pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy skupia się na niewielkim obszarze i co za tym idzie na realnych klientach, którzy są zdecydowani i bliscy podjęcia decyzji o współpracy. Ma na to wpływ, wspomniana już wyżej oszczędność czasu i kosztów klienta. Do zalet pozycjonowania lokalnego należy zaliczyć także większy ruch organiczny na stronie, wysoki współczynnik konwersji, niższe koszty kampanii SEO, mniejszą konkurencję podobnych usługodawców i wyraźniejsze wyniki akcji marketingowych.

O ile mniejsza grupa odbiorców lokalnych oznacza wyższy procent nawiązywania współpracy, to jednak rozpoznawalność firmy plasuje się tylko regionalnie, co można zaliczyć do wad pozycjonowania lokalnego

grafiki smart podstrony_6 pozycjonowanie lok bdg
grafiki smart podstrony_7 pozycjonowanie krajowe

Pozycjonowanie krajowe, czyli ogólne to zwiększenie widoczności firmy na obszarze całego kraju. Niewątpliwymi zaletami tej opcji są: znaczne zwiększenie odbiorców, a tym samym potencjalnych klientów, budowanie renomy firmy w ujęciu ogólnokrajowym, zwiększenie rozpoznawalności marki, możliwość większej liczby odwiedzin strony.

Zalety pozycjonowania ogólnego mogą okazać się także ich wadami, gdyż większa liczba osób odwiedzających witrynę nie przekłada się na konwersję, która maleje. Ma na to wpływ odległość firmy od zainteresowanych klientów. Pozycjonowanie krajowe to także większe koszty optymalizacji SEO i znacząco większa konkurencja na rynku.

Pozycjonowanie lokalne Bydgoszcz - czas na rezultat

Korzyści optymalizacji SEO i pozycjonowania stron firm można obserwować w różnych przedziałach czasowych. Ma na to wpływ rodzaj oferowanych usług oraz konkurencja na rynku. W przypadku firm niszowych wyniki można zauważyć w dość niedługim czasie. Jednak biorąc pod uwagę branże zdominowane przez wiele firm na rezultaty trzeba poczekać.

Najbezpieczniej jest dokonywać analizy kampanii w okresie rocznym.

Boty Google, a strona WWW

W czasie kampanii SEO znaczącą rolę odgrywają wizyty botów Google na stronie firmy. Częstotliwość tych odwiedzin zależy od popularności strony wśród odbiorców. Innymi słowy im częściej witryna firmy będzie przeglądana, tym większe zainteresowania nią wykażą boty Google. Innym czynnikiem, który ma wpływ na dobrą współpracę z Google, to ilość linków zewnętrznych prowadzących do witryny.

grafiki smart podstrony_8 boty google
grafiki smart podstrony_9 algorytmy google

Algorytmy Google

W odpowiedzi na nieuczciwe praktyki związane z chęcią szybkiego wypromowania strony, Google każdego roku wprowadza setki nowych algorytmów. Ma to na celu wyrównanie konkurencji, dbałość o bezpieczeństwo klienta i walkę z potencjalnymi oszustami. Nie stosowanie się do zasad Google, może skończyć się całkowitym usunięciem witryny.

Zapewnienie wysokiej pozycji w wyszukiwarce to szybka i właściwa reakcja na nowości Goggle.

AdWords czyli Google Ads w Bydgoszczy

Usługa Google Ads to możliwość umieszczenia krótkiej reklamy w rezultatach wyszukiwania konkretnych fraz. Oprócz reklamy tekstowej są dostępne opcje reklamy graficznej.

Jest to usługa płatna uzależniona od ilości faktycznych klików naszej witryny.

Po zakończeniu kampanii Google Ads ruch na stronie wróci normy.

grafiki smart podstrony_10 adwords
Wykorzystaj moc opinii klientów
grafiki smart podstrony_11 sklep internetowy bydgoszcz

Sklep internetowy Bydgoszcz - pozycjonowanie

Prowadząc sprzedaż internetową, warto zainwestować w dobre pozycjonowanie sklepów internetowych. Wiąże się to z wyższymi kosztami optymalizacji, dlatego w pierwszej fazie warto postawić na pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych w Bydgoszczy niesie za sobą wiele zalet. Są nimi: krótsza droga do klienta, a tym samym krótszy czas realizacji zamówienia, możliwość szybkiego odbioru osobistego, łatwiejszy system zwrotów i przede wszystkim duże grono zdecydowanych klientów.

Po odbyciu drogi pozycjonowania lokalnego, po analizie zysków i strat, łatwiej jest przejść na pozycjonowanie ogólne sklepu internetowego.

Różne lokalizacje firmy, a pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy

Oferując kilka lokalizacji firmy lub sklepu internetowego nie ma konieczności tworzenia stron dla każdej z nich. Wystarczy w ramach tej samej witryny wyodrębnić odpowiednie strony docelowe punktów (landing page). Warto przy tym uwzględnić różne frazy kluczowe odpowiadające dalej lokalizacji i praktyczne techniki SEO.

grafiki smart podstrony_12 rozne lokalizacje firmy

Pozycjonowanie lokalne - współpraca z agencją SEO

Oddanie działań związanych z pozycjonowaniem strony fachowcowi jest dla firm dużym ułatwieniem. Współpraca z agencją interaktywną daje duże korzyści:

Oszczędność czasu — fachowcy, kierując się swoim doświadczeniem i wiedzą, wykorzystując techniki i narzędzia sprawnie zapewnią wysoką pozycję witrynie Twojego firmy lub sklepu internetowego

Szybkość reakcji  – ze względu na ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarki konieczna jest niejednokrotnie natychmiastowa zmiana i odpowiednie dostosowanie optymalizacji pod istniejące warunki. Agencje SEO wciąż doszkalają swoich pracowników, dzięki czemu każda nowość w algorytmach Google jest uwzględniona w strategii działania Twojej firmy.

Trafniejsze rozpoznanie konkurencji i analiza grupy docelowej. Agencje wykorzystują pewne techniki, które bardzo ułatwiają określenie pozycji Twojej firmy i dostosowują plan działania pozycjonowania lokalnego strony do Twojej branży i kontaktu z klientem ostatecznym.

Efekty działania seowca są często możliwe do zaobserwowania dopiero po dłuższym czasie, dlatego konieczna jest odpowiednia początkowa strategia, po wykonaniu poprawnego audytu strony.

Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów internetowych w Bydgoszczy - postaw na agencję SEO

Aby pozycjonowanie stron w Bydgoszczy przyniosło jak najwięcej korzyści, konieczne jest wykonanie audytu strony. Pozwala on zaobserwować poprawność kodów HTML, właściwe linkowanie, a także uchwycić specyfikę branży i dobrze ją wykorzystać.

Dokładnie wykonany audyt strony przekłada się na stworzenie planu działania dla firmy w celu odpowiedniej optymalizacji SEO, tak by strona WWW zajmowała najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Na strategię optymalizacji SEO składa się dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, poprawę nagłówków i grafiki, przygotowanie poprawnej treści.

grafiki smart podstrony_13 postaw na seo
grafiki smart podstrony_14 poz lokalne sklepow

Poprawa, czyli optymalizacja SEO strony ma za zadanie nie tylko zwiększenie odwiedzin botów Google, ale także dostosowanie strony do użytkownika. Warto zadbać, by strona zachęcała przejrzystością, responsywnością i wartościowymi treściami.

Zaufanie i rozpoznawalność marki zapewnia stworzenie wizytówki w Google Moja Firma lub w internetowych katalogach firm. Odpowiednio skonfigurowany profil ułatwi klientom szybsze podjęcie decyzji o współpracy z Twoją firmą, a do tego zwiększy pozycję witryny w procesie wyszukiwania.

Decydując się na współpracę z agencją SEO, otrzymamy również nieocenioną pomoc w stworzeniu kampanii w systemie Google Ads. Wyniki takich akcji są bardzo korzystne, niemniej proces jest obarczony wieloma zmiennymi i konieczna jest niejednokrotnie szybka reakcja agencji w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację.

Koszty współpracy z Agencją SEO

Ze względu na wiele zmiennych koszty przeprowadzenia optymalizacji SEO strony, a także wprowadzenie strategii pozycjonowania lokalnego w Bydgoszczy ustala się indywidualnie.

Wpływ na ostateczną wycenę ma obecny stan witryny, końcowe oczekiwania i cele, ramy czasowe (jeśli zależy nam na szybszych efektach, trzeba liczyć się ze zwiększonymi kosztami), branża firmy (pozycjonowanie stron firm o profilu bardziej wymagającym będzie obarczone większymi kosztami).

grafiki smart podstrony_15 koszty
grafiki smart podstrony_16 wskazowki

Ważne wskazówki przy wyborze odpowiedniej agencji SEO w Bydgoszczy

Decydując się na współpracę z agencją dokładnie, przyjrzyj się jej portfolio. Warto stawiać na doświadczenie, które niejednokrotnie idzie w parze z wieloletnim funkcjonowaniem firmy SEO na rynku. Kieruj się opiniami innych klientów w profilu Google Moja Firma. Bywa tak, że działalność Twojej firmy jest na tyle specyficzna, że dobrze jest wybrać agencję, która realizowała już współpracę z firmami o podobnym profilu.

Pamiętaj, że agencja SEO nie musi znajdować się w bliskiej odległości Twojej firmy, gdyż większość czasu współpraca będzie zajmować przestrzeń zdalną.

Współpraca z agencją to wzajemne zrozumienie

Agencja wykona dla Twojej firmy lub sklepu internetowego wszystkie konieczne działania marketingowe, jednak będzie oczekiwać od Ciebie pewnego zaangażowania. Pamiętaj, że specjaliści Google Ads, specjaliści SEO, copywriterzy i twórcy content marketingu znają się doskonale na swojej pracy, ale niekoniecznie znają profil Twojej firmy.

Aby współpraca była owocna podaj opiekunom z agencji wszelkich niezbędnych informacji na temat branży firmy, swoich celów a także obaw.

Umowa z agencją SEO

Decydując się na współpracę z agencją ustal swoje cele i oczekiwania, a także dostępny budżet. Pozwoli to na stworzenie odpowiedniej oferty dla Twojej firmy.
Zwróć uwagę na to, żeby umowa z agencją uwzględniała terminy, sposoby rozliczania, kanały informowania o postępach lub zmianach, a także mniej przyjemne sprawy jak: okres wypowiedzenia umowy, kary umowne, prawa autorskie, przepisy związane z RODO.

Rozliczenie z agencją odbywa się w różny sposób. Można wybrać najbardziej korzystną opcję. Jest to: stały abonament, procent od sprzedaży, rozliczenie na bazie ruchu na stronie, albo system ryczałtowy z dodatkową płatnością za efekt.

Chętnie nawiążemy współpracę w zakresie usług SEO dla witryny Twojej firmy lub sklepu internetowego w Bydgoszczy, a także współpracę w obrębie działań w systemie Google Ads.